Zware Schoolboeken of een I-Pad

Mijn zoon moet bijna elke dag ongeveer 7 kilo aan schoolboeken meesjouwen op zijn rug. Ik  begrijp niet waarom scholen nog met middelen uit de middeleeuwen willen werken, als de hedendaagse techniek ons dit allemaal makkelijker kan maken. Er bestaat al meer dan drie jaar een E-book. Daar kan je ongeveer 600 boeken in opslaan en bij het lezen onthoudt dat E-book waar je bent gebleven, op welke datum je voor het laatst op een bladzijde bent geweest en ook kan het speerpunten voor je verzamelen op een aparte pagina. Ja, zeggen sommige schooldocenten, maar toch is het belangrijk dat je iets van het papier kunt lezen. Wat een onzin!!! Papier was een x-aantal jaren geleden de vervanging van de ouderwetse techniek van die tijd. Ze gebruikte namelijk steenkool waar mee op een stuk bord geschreven moest worden. Papier was de uitvinding voor die tijd en werd met open armen ontvangen. Je kon op papier meer informatie kwijt, dan op zo’n steenkoolbord. Nu hebben we nieuwe technieken die ervoor zorg, dat het werk veel sneller en makkelijker kan  worden. Het zal heel wat bomen kappen schelen. En de kinderen hoeven geen zware boeken meer mee te sjouwen naar school, dan alleen een I-Pad en een boterhamblikje. Ik weet nog toen de rekenmachine op de markt kwam. We mochten die niet gebruiken op school. Pas vijf jaar na mijn schooltijd, mocht die gebruikt worden.  Ik begrijp niet waarom scholen ICT lessen geven, terwijl ze de kinderen nog op een manier van 200 jaar geleden willen laten werken. Ik vind, dat scholen het niet kunnen maken, om kinderen nog met boeken te laten sjouwen, terwijl het E-book en de I-Pad in het bedrijfsleven veelvoudig gebruikt worden. Kinderen moeten na school direct kunnen meedraaien in het bedrijfleven en ze zouden niet ook nog eens een cursus moeten gaan volgen in de baas zijn tijd, om technische achterstanden weg te werken. Weg met de zware boeken, ruimte maken voor het Electronic Book.