Mobiele telefoon

Ik heb een nieuwe mobiele telefoon gekocht, maar ik vind hem ontzettend ingewikkeld. Dat ding stelt me te veel vragen. Ik wil gewoon bellen, maar dan komen al die vragen. Ik moet eerst naar contactpersonen, dan moet ik de naam intoetsen bij zoeken, dan moet ik op zoeken drukken, dan komen er verschillende namen in beeld, die ook met diezelfde letter beginnen, dan moet ik op de naam drukken die ik wil bellen, dan laat ie mij het nummer zien die ik wil bellen, dan moet ik daar weer op drukken en dan pas wordt er gebeld. Ik denk dat ik weer mijn mobiel van zes jaar geleden ga gebruiken. Daar is het drukken en bellen en niet al dat gezeur van al die toetsen, die het mij zogenaamd makkelijker moeten maken. Moe word ik van die dingen. En als ik naar zo’n mobiele winkel ga en aan hun vraag of ze me even kunnen uitleggen hoe dat ding werkt, zeggen ze dat ik daar via het internet achter kan komen. En als ik dan op het internet kijk, staat er geschreven dat ik de klantenservice moet bellen. De kosten van die klantenservice zijn wel 60 eurocenten per minuut. Dus ik de klanten service bellen, na lang wachten en het verplicht intoetsen van allerlei keuze menu knopjes en het tegen mijn wil aanhoren van drie verschrikkelijk liedjes, kreeg ik iemand van de klantenservice aan de lijn. En wat zegt dan die klantenservice, (die volgens mij gewoon een ingehuurde bel Company is): “Oh meneer, u kunt met deze vraag het beste even naar de dichts bijzijnde telewinkel gaan en daar kunnen ze u dit het beste uitleggen”. Conclusie: ik bel liever met mijn mobiele telefoon, die op een afstandsbediening lijkt, dan met al die moderne dingen die mij teveel vragen stellen. En nu even een lekkere pizza eten. O ja, ik moet ze eerst even bellen. Eerst Contact in drukken, dan zoeken,  dan….