Iedereen wil graag de Aandacht krijgen, met wat hij doet of met wat hij is. Men zal alles doen om de Aandacht te krijgen. Reclames zijn niets anders, dan Aandacht vragen voor hun product.  Men zal alles gebruiken of doen om je Aandacht te krijgen. In reclames gebruikt men heel vaak angsten om je Aandacht te krijgen. Bijvoorbeeld die reclames over je wasmachine of over ziektes. Ze maken je soms ook bang voor andere producten, door te wijzen op de negatieve punten van het andere product, zoals de prijshoogte. Mensen zullen alles doen om de Aandacht te krijgen en als het moet, gebeurd dit ten koste van een ander. Zelfs een kluizenaar wil de Aandacht hebben door zichzelf op te sluiten ergens op een hoge berg. Heel wat mensen die in stress zitten of tegen het overspannen aan zijn, zijn mensen die weinig Aandacht krijgen, maar alle Aandacht geven aan een ander. Geef die mensen een beetje Aandacht en de helft van de stress en overspannen mensen worden genezen. Er zijn mensen die miljoenen uitgeven voor een beetje aandacht. Ze rijden in een dure sportwagen met open dak rond terwijl het koud is of lopen met gouden ringen en gouden tanden rond om de Aandacht te krijgen, terwijl ze diep in de schulden hiervoor zijn gegaan. Daarom vinden mensen het niet leuk als je ze belachelijk maakt met de dingen waar ze de Aandacht mee willen krijgen. Sommigen krijgen ongevraagd  de Aandacht vanwege hun knappe uiterlijk, terwijl ze dit niet willen. Sommigen willen de Aandacht krijgen, voor iets dat ze niet kunnen, terwijl ze een super talent hebben met wat anders. Kijk maar naar de schaatser Shani Davis, die wilde shorttrack schaatser worden, terwijl hij een aantal keren wereld kampioen is geworden met lange baan schaatsen.

Ik lees iets heel moois in het boek van de psalmen van de Bijbel. God neigt zijn oor naar wie hem zoeken. Dat wil zeggen: Zoek de Aandacht bij God en 100% garantie dat je die krijgt. Soms op momenten dat je het niet verwacht, maar altijd wel op het juiste moment.